Tuesday, August 12, 2008

Mabruk Buat Fatimah Syarha Mohd Noordin

Ana nak meminjam kata-kata Ustaz Nazmi dalam blognya:

"Akhirnya " MAWAR BERDURI " mengikat " TAUTAN HATI " dengan " SYABAB " yang direstui.. Moga-moga ikatan Baitul Muslim ini mampu memberikan impak kepada perjuangan Islam, Teruskan berkarya dengan karya-karya yang penuh biah solehah dan semangat juang..."

"BarakaLLAHu laka wa baraka 'alayka wa jama'a bainakuma fi khoir..." (HR Ahmad, al-Tirmidzi, dan Abu Dawud)

Fatimah Syarha Bt Mohd Noordin
&
Dr Farhan Hadi B Hj Mohd Taib

P/S: Kak Fatimah Syarha merupakan salah seorang novelis yang paling saya (Ibn Mustofa) minati dan kagumi. Karyanya jauh berbeza dengan novelis-novelis islamik yang lain seperti Abu Hassan Morad dan Habiburrahman el-Shirazy (Kang Abik). Penulisannya sangat indah, menyentuh hati, membangkitkan semangat, dan memberi pedoman kepada penulis. Tunjang kekuatan karya-karyanya bukanlah cinta insani semata-mata, tetapi ia mengajar kita hidup dalam suasana Tarbiyyah; mencipta dan mengekalkan ummah yang terdidik dengan ajaran Islami sepenuhnya.

2 comments:

Anonymous said...

salam seharum semerbak kasturi ku tujukan buat penulis yang ku dambakan kerna x terucap indahnya bait2 kata2 mu dalam karya agungmu.. terasa aura keikhlasanmu .. moga penat lelahmu menelusuri kehidupan duniawi ini akan membuahkan ladang yang subur di akhirat kelak, ameen!

~farah liyana robaen ~ said...

salam buat penulis yang ikhlas dlm menutur setiap bait2 kata yang indah dalam setiap karya agungmu...

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template